Wednesday, November 11, 2009

mini mv - Chelsea vs Manchester United

NOTES : this page, under the labels mymanutd.com is now unofficial blog for mymanutd.
from now on, all the contents in the mymanutd.com entry will be in Malay language due to agreement made with the management.

Perlawanan terakhir Manchester United adalah bertemu pasukan yang mendahului takhta liga iaitu Chelsea. Perlawanan yang berlansung di Stamfor Bridge itu telah disaksikan oleh sebilangan ahli Mymanutd di tempat yang sememangnya kawasan untuk penyokong-penyokong Manchester United. Tempat yang dimaksudkan adalah di Hartamas Square, Sri Hartamas. Perlawanan tersebut di adakan pada tengah malam Ahad bersamaan 8hb November 2009 (awal pagi Isnin, 9hb November).

Aktiviti ini sememangnya telah biasa dilakukan oleh ahli kelab Mymanutd bagi memberi sokongan jepada pasukan kesayangan iaitu Manchester United. Walaubagaimanapun, ini adalah kali pertama ianya diadakan di Sri Hartamas. Sambutan dari ahli kelab seperti biasa adalah memuaskan terutama sekali perlawanan malam itu merupakan perlawanan penting bagi kedua-dua pasukan gergasi EPL itu.

Hampir 20 orang ahli yang datang pada hari tersebut walaupun keesokan harinya adalah hari bekerja. Bagi aktiviti mini mv (match view), ini adalah sambutan yang boleh di anggap memuaskan. Ianya dimeriahkan lagi dengan penyokong-penyokong lain yang bukan ahli.

Perlawanan tersebut berkesudahan dengan kekalahan pasukan Manchester United, 0-1 kepada Chelsea hasil jaringan John Terry. Jaringan melalui tandukan itu dibuat setelah Chelsea di hadiahkan sepakan percuma di luar kotak penalti. Kekalahan itu juga menyebabkan Manchester United telah jatuh ke tangga ketiga liga. Namun, kekalahan ini bukan bererti tiada lagi harapan. masih banyak lagi perlawanan berbaki yang perlu diharungi dan tidak mustahil untuk Manchester United melakukan keajaiban di saat akhir seperti yang dilakukan pada musim lepas.

Perlawanan seterusnya yang harus diharungi adalah pada 22hb November 2009. Sebagai ahli kelab penyokong Manchester United Malaysia, sokongan akan terus diberikan biar apa jua yang terjadi.

Majulah sukan Mymanutd..
Glory!! Glory!! Manchester United!!

- by aneep (blogmaster)

1 comments:

Isteri kepada Suami said...

Yeszzz...saya juga peminat MU..hidup MU!!!

anywy, thx eah bagi semangat pasal entry http://triplesmiley.blogspot.com/2009/11/im-ninja-assassin.html

hehehe..arap-arap nanti ade rezeki lagi..

regards,
http://triplesmiley.blogspot.com

Post a Comment